Te írod életed történetét, vagy az ír Téged?  Mit szólnál ahhoz, ha azt mondanám, mindenkire, kivétel nélkül igaz az utóbbi állítás, de ha megértik, miért, akkor az előbbire is teljesen képesek?
Ragadd meg a tollat, sok üres lap van még előtted!

 

Ezekkel a meghökkentő mondatokkal kezdi könyvének fülszövegét Szőke Klaudia márkaépítési stratéga. A könyv célja, hogy az olvasó felismerje saját, rejtett képességeit, és abban is segítséget nyújt, hogy hogyan kezdjen dolgozni velük, miből érdemes merítkeznie, milyen ösvényen haladjon előre. Nem megoldást, hanem támpontokat ad a fejlődéshez az embertípusok, a fejlődési szintek és a storytelling alapjainak ismertetésével, a szerző saját élettörténetének elbeszélésével, valamint az egyes történetekhez fűzött márkaépítési tanácsokkal.

Klau kendőzetlen őszinteséggel beszél önmagáról, a sikereiről, de a tévedéseiről, hibáiról is. Láthatjuk, hogyan alakult az életútja, hogyan fejlődött a megszerzett tapasztalatai által, hogyan alakította mindezt sztorivá és hogyan építi be az énmárkájába, a márkakommunikációjába. A fejezetek végén gondolatébresztő kérdéseket tesz fel – olyan kérdéseket, amelyekre időnként kényelmetlen őszintén válaszolni, mégis megéri, hiszen az állapotunk felmérése, elakadásaink feltérképezése az első lépés ahhoz, hogy elindulhassunk önmagunk megismerésének és fejlesztésének útján.

A szerkesztés

A „Világot teremts, ne vállalkozást” különleges könyv. Különlegességét a tartalma mellett – szerkesztői szemmel nézve – az adja, hogy nem klasszikus önéletrajz, nem önsegítő, és nem is márkaépítő könyv, hanem mindez egyben. Munkánk kezdetén, a lektori véleményemben megkérdeztem Klaut, hogy melyik irányt szeretné a könyvében megerősíteni a fenti három közül. „Mindegyiket” – szólt a felelet. Így hát adott volt a feladat, hogy a három irányt összegyúrjuk és egymásra reflektálóvá tegyük. Az egyes blokkok közé magyarázó szövegrészek, a könyv végére pedig – az addig leírtak betetőzéseként, és a gyakorlati felhasználhatóság növelése érdekében – egy erőteljes énmárkaépítési gyakorlati blokk került. Ez főként azok számára hasznos, akik Klau személyes tapasztalataitól felbátorodva, és a szakmai részek alapinformációival gazdagodva maguk is szeretnének elindulni az énmárkaépítés útján, és szerepeiket, álarcaikat levetve végre a saját hangjukon szólnának a környezetükhöz – és vállalkozóként az ügyfeleikhez is. A könyvet azoknak ajánlanám elsősorban, akiknek nemcsak szakmai információkra van szükségük az énmárkaépítéssel kapcsolatban, hanem egy jó nagy adag bátorításra, „nemvagyegyedül”-érzésre, és időnként egy-egy jól elhelyezett szembesítő kérdésre is.

 

Klau gondolatai a közös munkáról

„Nagyra értékelem, hogy Ildikó a legelső pillanattól fogva figyelembe vette, hogy számomra jóval többet jelent ez a kiadvány, mint érvényesülésben segítő útmutatót és aszerint is gondozta – nem csak a tartalmát, de minden egyes kis betűjét. Ildikó precizitása és éles szeme rengeteget segített a tartalomfejlesztésben, ami jóval több időt igényelt ugyan, mint ahogy a legelején gondoltam, viszont annál elégedettebb vagyok a végeredménnyel. A közös munka során nagy hangsúlyt helyeztünk arra, hogy a fejezetek minden egyes részlete hozzáadjon a könyv értékéhez, hasznosságához és úgy gondolom, ez sikerült is.”

 

Ajánlás

„Klau könyve igazi storytellinggel egybegyúrt személyes márkaépítés. Azoknak ajánlom jó szívvel, akik maguk is megjárták a hadak útját, a saját életük, hiedelmeik miatt, vagy a szülői lét elterelte figyelmüket a saját vállalkozói létükről, az (ön)megvalósítás útjára való lépéstől. Az őszinte és igaz történet mellett konkrét, hasznos tanácsokat fogsz kapni, amelyek nélkül egy személyes márka nem is létezne. Egy biztos: bátran és nagy adag tettvággyal »lépsz ki« a lapok közül!”

 

Máté Brigitta író, lektor, üzleti és kommunikációs stratéga (Lépcsőfok)

 

 

 PORTRÉ

Szőke Klaudia márkakommunikációs stratéga, tanácsadó és egészségügyi szakember. Küldetése az emberi kapcsolódás megértése és megkönnyítése, nemcsak egyéni, de céges szinten is. Első könyve, a „Világot teremts, ne vállalkozást” nemcsak szakmai útmutató, hanem a személyes fejlődéstörténetét bemutató, bensőséges írás is egyben. Könyvével arra inspirálja az olvasót, hogy  a személyes példákon felbátorodva és a szakmai tanácsokból tudást merítve mutassa meg saját értékeit a mindennapok során és az üzleti életben is.

A könyv ezen a honlapon érhető el: https://szokeklaudia.hu/vilagot-teremts-ne-vallakozast-konyv/

Klaudia a hétköznapokban a legtöbb idejét kislányával tölti, emellett kiemelt figyelmet szentel az önismeretnek és az autizmussal kapcsolatos edukációnak, valamint az azzal kapcsolatos tévhitek eloszlatásának.

Szőke Klaudia

márkakommunikációs stratéga, tanácsadó